top of page

Μαθήματα Ιστορίας Μέρος 2ο

Ή αλλιώς, πώς μία Ευκαιρία σε πάει από τους σκοτεινούς φωτογραφικούς θαλάμους στον φωτεινό κόσμο των καλλυντικών.




Σε συνέχεια του άρθρου μας του Δεκεμβρίου Μαθήματα Ιστορίας, θα αναφερθούμε πάλι στην αγορά της φωτογραφίας αλλά αυτή τη φορά δεν θα μιλήσουμε για την αναποτελεσματική Διαχείριση Κινδύνων της Polaroid, αλλά για την αποτελεσματική Διαχείριση Ευκαιριών της Fujifilm.


Η Fujifilm ήταν η εταιρεία που ανέπτυξε την πρώτη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή στον κόσμο, το 1988. Παρόλα αυτά, είδε ξεκάθαρα μπροστά της τον Κίνδυνο της δύσκολης μετάβασης στη νέα ψηφιακή τεχνολογία, γιατί ήταν πολύ εξειδικευμένη στην αναλογική φωτογραφία με φιλμ.


Αντέδρασε εγκαίρως, τόσο αμυντικά όσο και επιθετικά. Δηλαδή, μετρίασε του Κινδύνους της, αλλά κυνήγησε και τις Ευκαιρίες που ανοίγονταν μπροστά της.


Οργανώθηκε με νέα προϊόντα και νέες συνεργασίες για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της ψηφιακής φωτογραφίας, αλλά δεν έμεινε εκεί. Το 2006 έκανε και μία «κίνηση ματ». Πήρε την τεχνογνωσία της πάνω στα φιλμ, η οποία είχε καταστεί παρωχημένη πλέον στην αγορά της φωτογραφίας, και την έριξε σε μία άλλη αγορά, στην οποία ήταν χρήσιμη και θα έφερνε έσοδα! Στα καλλυντικά!


Όσο παράδοξο και να ακούγεται, η Fujifilm είχε διεξάγει εκτεταμένη έρευνα σε τεχνολογίες και υλικά για την πρόληψη της οξείδωσης από τις υπεριώδεις ακτίνες, προκειμένου να διατηρηθούν ζωντανά τα χρώματα στις εκτυπωμένες φωτογραφίες. Όλη αυτή η τεχνογνωσία όμως σε μία αγορά χωρίς φιλμ πήγαινε χαμένη και η όποια επένδυση είχε γίνει απαξιωνόταν.


Τότε η εταιρία είδε ότι η γνώση της για την ποιότητα των αναλογικών φωτογραφιών μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την περιποίηση του δέρματος, επειδή η ίδια ακριβώς οξείδωση από τις υπεριώδεις ακτίνες που προκαλεί το ξεθώριασμα των έγχρωμων φωτογραφιών, οδηγεί και στη γήρανση του δέρματος του ανθρώπου …και BΙNGO!


Η Fuji Photo Film έγινε Fujifilm και έφτιαξε το Fujifilm Advanced Research Laboratories ως κέντρο συγκέντρωσης των τεχνολογιών της και αναζήτησης συνεργειών μεταξύ τους.


Προφανώς αυτή η μετάβαση δεν ήταν εύκολη, έγινε μεγάλη επένδυση, όμως πέτυχε.


Η Fujifilm λοιπόν αναγνώρισε τον Κίνδυνο της αδυναμίας της ολοκληρωτικής της μετάβασης στην ψηφιακή φωτογραφία με βιώσιμο τρόπο, διότι είδε ότι η ανάπτυξη και διάθεση νέων ή και τεχνολογικά διαφοροποιημένων προϊόντων φωτογραφίας θα ήταν πολύ δύσκολη και δαπανηρή, δεδομένης της τεχνογνωσίας της, του μοντέλου λειτουργίας της και των νέων ανταγωνιστών.


Αναγνώρισε όμως και την Ευκαιρία μίας νέας αγοράς, οπότε αντί να επικεντρωθεί μόνο στο να μετριάσει τον κίνδυνο απαξίωσης του R&D της στην ψηφιακή φωτογραφία, επικεντρώθηκε στο να εφαρμόσει αυτό το R&D αλλού! Πετυχαίνοντας έτσι μεγάλη απόδοση στην επένδυσή της.


Φαίνεται λοιπόν στην πράξη ότι Κίνδυνος και Ευκαιρία είναι πολλές φορές οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος!


Στο E-ON RIBIA οι Ευκαιρίες έχουν τη δική τους διαχείριση, όμοια με εκείνη των Κινδύνων. Ειδικό heatmap επίπτωσης (θετικής) και πιθανότητας, εργαλεία monetization, σύνδεση Ευκαιρίας με Action plans, εργαλεία υπολογισμού του ROI των Action Plans για κάθε Ευκαιρία και πολλά άλλα.


Το Ε-ΟΝ RIBIA δεν είναι ένα τυπικό ERM. Δίνει σε όλα τα στελέχη την απαραίτητη πληροφορία, ώστε να κάνουν ασφαλή και μεθοδικά βήματα που τους εξασφαλίζουν βιωσιμότητα, σε ένα τόσο αβέβαιο και συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο.

Comments


bottom of page