top of page

Μαθήματα Ιστορίας!

Ή γιατί μια καινοτόμα για την εποχή που δημιουργήθηκε εταιρία, έφτασε να κάνει αίτηση χρεωκοπίας.


Polaroid! Η συναρπαστική ιστορία της πιο γνωστής μάρκας φωτογραφικών μηχανών στον κόσμο ξεκινά το 1943, από την ερώτηση ενός μικρού κοριτσιού στο μπαμπά του!


Ο Edwin H. Land, ένας εκ των ιδρυτών της Polaroid βρίσκονταν σε διακοπές με την κόρη του, η οποία εύλογα, τον ρώτησε γιατί δεν μπορούσε να δει τη φωτογραφία που μόλις είχε τραβήξει. Η ερώτηση πυροδότησε μία ιδέα στο μυαλό του, που έγινε πραγματικότητα τρία χρόνια μετά. Ένα σύστημα κάμερας, φιλμ και χημικών που επέτρεπε να δεις την φωτογραφία αμέσως μόλις την τραβήξεις. Μιλάμε σαφώς για μία μεγάλη καινοτομία η οποία απέδωσε ισχυρά κέρδη στην εταιρία. Το 1968 οι πωλήσεις της Polaroid ανήλθαν στα 400 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στο αποκορύφωμά της εταιρίας το 1978, οι πωλήσεις της έφτασαν το 1,38 δισ. δολάρια!


Όταν εμφανίστηκε η καινοτομία της ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, η Polaroid επένδυσε στην τεχνολογία και ξεκίνησε αρκετά προγράμματα ψηφιακής απεικόνισης, αλλά όχι όσα έπρεπε …γιατί δεν είχε εκτιμήσει σωστά τον κίνδυνο, γιατί δεν είχε εκτιμήσει σωστά την ευκαιρία.

Η σωστή εκτίμηση των κινδύνων και των ευκαιριών που αντιμετωπίζει μια εταιρία είναι κρίσιμη για τη βιωσιμότητά της.

Σε ορούς διαχείρισης κινδύνων και ευκαιριών, επί της ουσίας μιλάμε για τον Κίνδυνο Αδυναμίας προσαρμογής στις τεχνολογικές εξελίξεις και για την ευκαιρία της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Η ψηφιακή φωτογραφία επέφερε σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις των πελατών και έφερε νέες εταιρίες στην αγορά. Απαιτούσε σοβαρές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας της Polaroid, οι οποίες είχαν και στενό ορίζοντα υλοποίησης.

Παρόλα αυτά κανείς δεν εκτίμησε σωστά το μέγεθος της ευκαιρίας και του κινδύνου που αντιμετώπιζε η εταιρία.

Τα στελέχη διερωτήθηκαν γιατί θα έπρεπε να μπουν σε ένα μοντέλο λειτουργίας με μικτό περιθώριο κέρδους 30-40% έναντι του 70% που είχαν. Το αποτέλεσμα ήταν καθυστερήσεις στο λανσάρισμα των προϊόντων, αυτοκαταστροφική συμπεριφορά από την εταιρεία και τελικά αίτηση πτώχευσης.


Σήμερα υπάρχουν τα εργαλεία που βοηθούν να σχηματίζονται σαφείς και τεκμηριωμένες εκτιμήσεις Κινδύνων και Ευκαιριών .

Οι εταιρίες σήμερα έχουν όλα τα μέσα, τεχνολογικά και μεθοδολογικά να κάνουν σαφείς και τεκμηριωμένες εκτιμήσεις Κινδύνων και Ευκαιριών. Εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματα διαχείρισης κινδύνων, συστήματα ανάλυσης δεδομένων για πιο ακριβείς προβλέψεις, μεθοδολογίες και πρότυπα.

Ένας σύγχρονος Chief Risk Officer πλέον είναι σε θέση να απαντήσει με οικονομικά δεδομένα μέσω ανάλυσης ROI onMitigation Action, γιατί μια εταιρία πρέπει να μειώσει προσωρινά το μικτό περιθώριο κέρδους της προκειμένου να μετριάσει κινδύνους και να κυνηγήσει ευκαιρίες.


To Ε-ΟΝ RIBIA ERM ενσωματώνει πολλά εργαλεία αξιολόγησης και διαχείρισης κινδύνων και ευκαιριών. Περιλαμβάνει ειδική λειτουργία με επισκόπηση σεναρίων για καθορισμό του αποδεκτού Risk Appetite και του κόστους των ενεργειών μετριασμού κινδύνων.

Είναι ακριβώς σχεδιασμένο για αυτό το σκοπό! Για να δώσει σε όλα στα στελέχη την απαραίτητη πληροφορία, ώστε να κάνουν ασφαλή και μεθοδικά βήματα που τους εξασφαλίζουν βιωσιμότητα, σε ένα τόσο αβέβαιο και συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο.

bottom of page